Η Ανταλλαγή... Μπέττυ Κούτσιου.

Να μιλάς για την αγάπη, εφόσον μπορείς να δώσεις αγάπη,
όχι μόνο για να πάρεις.
Εάν ξέρεις την αγάπη από ταινίες και βιβλία τότε
να μην βγάζεις τσιμουδιά.
Εάν δεν έχεις νιώσει το δέρμα σου αφιδατωμένο από την
έλλειψη της, τότε να μην ζητάς να στην δώσουν.
Δεν είναι συσκευασία η αγάπη.
Προηγείται η απώλεια, η θλίψη, η εγκατάλειψη,
ένας θάνατος αργός, μακρόσυρτος, σαν την αλυσίδα
ενός φυλακισμένου στα μπουντρούμια.
Προηγείται η κατάρρευση του νου, το κενό στο σώμα,
το λευκό χρώμα στο ταβάνι, οι ατελείωτη μοναξιά που τρυπάει
σαν αγκάθινο στεφάνι το δέρμα.
Εάν δεν τα έχεις νιώσει αυτά, μην ζητάς να σε αγαπήσουν.
Δεν είναι σούπερ μάρκετ η ψυχή κανενός, να ψωνίζεις
όποτε χρειάζεσαι λίγη.
Δεν αγαπιέσαι, ακριβώς επειδή εσύ ο ίδιος
δεν έχεις αγαπήσει βαθιά.
Μονάχα οι άνθρωποι που αγάπησαν μέχρι το κόκκαλο
μπορεί να αγαπηθούν πολύ.
Επίσης σου έχω νέα. Δεν είναι κολλητική ασθένεια.
Μην έρχεσαι κοντά μου για να κολλήσεις έρωτα.
Εγώ έχω πεθάνει από έρωτα, χρόνια πριν εσύ συλλαβίσεις
καν το πρώτο γράμμα από αυτή την ρημάδα λέξη.
Εγώ είμαι ο έρωτας. Αυτός που δίνεται, που καίγεται,
που τολμάει, που βυθίζεται και ανασύρεται πάλι.
Εγώ είμαι εκείνη που μπορεί να αγαπηθεί πολύ,
γιατί έλιωσα κάποτε από αγάπη.
Εσύ μπορείς να ισχυριστείς ότι δικαιούσαι το ίδιο για σένα;
Δεν έχουν λοιπόν όλοι το ίδιο δικαίωμα στην αγάπη.
Δεν έχεις εσύ που απαίτησες, πριν από όλους και όλα
να σε αγαπήσουν, το ίδιο δικαίωμα πάνω της με εμένα.
Εγώ αντάλλαξα κάποτε με τον διάβολο την ζωή μου,
για να ζήσω άλλη μια μέρα έστω κοντά του.
Εσύ τι ανταλλαγή έχεις κάνει;

1 σχόλιο: