Η Μαϊμού... Αντώνης Θαλασσέλης.

 

Με το πρώτο χτύπημα έμπαινε μέσα στο κλουβί
με το δεύτερο έβγαινε έξω με το τρίτο έτρωγε.
Έμπειρος ήταν ο θηριοδαμαστής
κι η μαϊμού υπάκουε τυφλά
κι αν στο τέταρτο χτύπημα το τσίρκο γελούσε
κέρδιζε και μία λαχταριστή μπανάνα!
Όμορφα περνάω σκέφτηκε,
όταν με το πρώτο χτύπημα μπήκε
μέσα στο κλουβί της να κοιμηθεί.
Ήταν ευτυχισμένη νόμιζε ο κόσμος όλος ήταν αυτός.
Κοίτα σκέφτηκε αν κάνω ότι μου λένε
θα κερδίζω και μία μπανάνα!
Ξαφνικά άκουσε ένα θόρυβο πάνω από το κλουβί της.
-Γεια σου μαϊμού είμαι ο παπαγάλος.
-Εσύ δεν έχεις κλουβί πως τριγυρνάς τέτοια ώρα;
-Όχι, εγώ είμαι ελεύθερος.
-Τι θα πει ελεύθερος;
-Έξω στον κόσμο μαϊμού είσαι ελεύθερος
-Δεν σε καταλαβαίνω παπαγάλε!
-Πώς να με καταλάβεις αφού εσύ δεν γνώρισες τον κόσμο.
-Κόσμος, τι είναι αυτό;
-Ελεύθερος να ζεις στο κόσμο είναι,
ν’ ακούς τα φτερά της πεταλούδας
και το ερωτικό κάλεσμα των πουλιών,
να βλέπεις τα πέταλα των λουλουδιών ν’ ανοίγουν
και να αφουγκράζεσαι την μοσχοβολιά τους,
να νιώθεις το φως του φεγγαριού να σε χαϊδεύει
και τον ήλιο στην άκρη των χειλών της θάλασσας
να σκορπά χρώματα κι άτακτες πινελιές στον ουρανό.
Να αισθάνεσαι δυό ανάσες να συναντιούνται
σ΄ ένα ατελείωτο ταξίδι χωρίς προορισμό.
Να τρως να γελάς να χορεύεις να τραγουδάς οπότε θέλεις!
-Αυτό θα πει ελεύθερος
και επειδή σε βλέπω από ψηλά μέσα κλεισμένο
σκέφτηκα να σε ελευθερώσω.
Θέλεις να τραβήξω το μάνταλο της πόρτας
να το σκάσεις και να γνωρίσεις τον κόσμο;
-Όχι όχι έξω είναι επικίνδυνα έτσι μου λένε
αν βγω θα πεθάνω, καλύτερα είμαι εδώ μέσα!
-Πως το είπες «ελεύθερος»
-Ναι ελεύθερος σαν εμένα
κανείς δεν μπορεί να μου πει τι θα κάνω
εγώ αποφασίζω για τον εαυτό μου
κι ούτε είμαι μέσα σε ένα κλουβί φυλακισμένος
εγώ κατάφερα ν’ αποδράσω!
-Τι λες να τραβήξω το μάνταλο να ελευθερωθείς;
-Όχι, όχι άστο καλύτερα, γεια σου παπαγάλε,
νυστάζω θέλω να κοιμηθώ έχω συνηθίσει το κλουβί μου.
Μα πως είναι να ζεις ελεύθερος όμως;

Το πρωί με το δεύτερο χτύπημα τρόμαξε
ώρα να σηκωθεί για την εκπαίδευση μα δεν υπάκουσε.
Ο παπαγάλος λέει πως ζω στη φυλακή, πόσο δίκιο έχει
αν ξανάρθει θα του πω να τραβήξει το μάνταλο.
Δεν θέλω τη ζωή μου να την ορίζει άλλος
να με διατάζει και να μ’ έχει σκλάβο του.
Θέλω να γνωρίσω τον κόσμο!
Θέλω να ζήσω ελεύθερος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου