Εικόνες Μυαλού... Εύα Μήλιου.

Ταξινομώ τα γεγονότα στο μυαλό μου σα να κατασκευάζω
ένα παζλ από μικρές ζεστές στιγμές του χθες.
Ο απόηχος είναι καταγραμμένος στην μνήμη μου, λες
και συνέβησαν όλα, πριν λίγα λεπτά. Η διάθεσή μου
αφαιρετική, ζωγραφίζει με εικόνες τις πιο όμορφες οικογενειακές
στιγμές, που ξεχειλίζουν από τα παιδικά μου συναισθήματα.
Πριν γκρεμισθεί το σπίτι της γιαγιάς για να γίνει πολυκατοικία,
πήγα να αποχαιρετίσω το άδειο κουφάρι του,για τελευταία φορά.
Αλλά μες στην ψυχή μου δεν ήταν άδειο,ήταν γεμάτο από τις
παιδικές μου αναμνήσεις. Το παλιό τζάκι,η εσωτερική ξύλινη
σκάλα  και οι ζεστές γωνιές της σάλας και των δωματίων,
μυρίζουν ακόμη την μυρωδιά του λουστραρισμένου με
παρκετίνη ξύλου. Στο μικρό αποθηκάκι με την σκάλα που
βγάζει στην ταρατσούλα, στίβες  τα χειμερινά χαλιά, τα κιλίμια,
τα κρεβατοσκεπάσματα, τα παπλώματα και οι κουβέρτες.
Καιρός να αεριστούν, να φρεσκαρισθούν για να υποδεχθούν
τον χειμώνα. Το μπρούτζινο κρεβάτι της γιαγιάς με τα υπέροχα
σχέδια πάνω από το προσκεφάλι, λαμποκοπά από το Brasso
που χρησιμοποιεί για να το τρίβει κάθε αλλαγή εποχής,
η θεία Κορνηλία. Τα λουλούδια του κήπου και πάνω απ'όλα
τις διάφορες ποικιλίες τριανταφυλλιάς τις έχει αναλάβει και
τις περιποιείται η θεία Ελευθερία.
Στο βάθος του κήπου στο πλυσταριό πλένονται τα σεντόνια τα
εσώρουχα και τα νυχτικά με σταχτόνερο και μπλε λουλάκι.
Κι αφού στραγγισθούν απλώνονται κατάλευκα στα σχοινιά πάνω
απ'το πλυσταριό κάθε Σάββατο. Με την σειρά,μετά την μητέρα
μου, οι δυό μου  θείες . Στο παρακούζινο συνέχεια της μεγάλης
τούρκικης κουζίνας, που μοσχοβολά από μυρωδιές παστωμένου
λαρδί,λάχανου τουρσί,και μπαχαρικών, η γιαγιά ανοίγει φύλλο
για τυρόπιτα,με το φρέσκο τυρί για την γέμιση,που της έστειλε
απ'το χωριό η ανεψιά της η Φιλαρέτη. Δεν έχω φάει στη
ζωή μου ποτέ πιο νόστιμη πίτα,από την πίτα της γιαγιάς.
Αντί για λάδι ή βούτυρο, χρησιμοποιεί τσιπιρίγκια από αρνίσιο
λίπος που το φέρνουν  απ'το χωριό, μετά την σφαγή των
ζωντανών. Είναι φθινόπωρο...... Η οικογένεια, το σπίτι, η
αυλή,όλα, προετοιμάζονται να καλοδεχτούν τον χειμώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου