Άνοδος μου (Γύγης) στο θρόνο της Λυδίας... Nikiforos Taptos.

Ο μέγας Τύραννος των Σάρδεων Κανδαύλης
της Λυδίας μια περιοχής άμοιαστης φαύλης.
Ειχε έμενα, τον Γύγη, υπασπιστή του
του αρχαίου βασιλείου οικιστής του.
«ὁ Κανδαύλης ἠράσθη τῆς ἑωυτοῦ γυναικός»
πίστευε ότι ήταν η ωραιότερη, ως μελίρρυτος οίνος
μεθυστικός με κάλεσε να μου το ανακοινώσει
και δια εμού να διατρανώσει
Γύγη δεν πείθεσαι σε όσα σου λέω
για της γυναίκας μου το σώμα το ωραίο
δέξου να τη θεαθείς εκείνη γυμνή
και θα μείνει εσαεί του Απόλλωνα μνηστή
Αναφώνησα: Δέσποτα μου τι λόγο αρρωστημένο μου λες;
Μπορείς να το αποδείξεις αλλιώς
και θα σου δώσω συμβουλές πολλές.
Πως θα δω τη δέσποινα μου λευκή και γυμνή
ακάλυπτη και μέσα στην κόκκινη ντροπή;
Εγώ δέχομαι πως είναι η πιο όμορφη εξ όλων ,
και να μη ζητάς πράγματα άνομα ανέντιμων συμβόλων
Διατάχθηκα να επιβεβαιώσω την ομορφιά της
και τη γύμνια να αποδώσω σε ζωγραφιά της
Κρύφτηκα στην κάμαρα τη σκοτεινή
είδα τη δέσποινα γυμνή ως πυρκαγιά νυχτερινή
«Οι Έλληνες έδειχναν το σώμα τους γυμνό
Για τους βάρβαρους ήταν λάθος» ολέθριο τρανό
Με έπιασε της δέσποινας το μάτι
αισθάνθηκε την υψίστη αιδώ μες στο παλάτι
και αποφάσισε τον δεσπότη της να εκδικηθεί.
Με κάλεσε εμπρός να μου πει πως ο ηγεμόνας θα νικηθεί
Σκότωσε τον Κανδαύλη στη διασταύρωση των οδών
«ἐμέ τε καὶ τὴν βασιληίην ἔχε τὴν Λυδῶν
ή συ αὐτίκα οὕτω ἀποθνῄσκειν δεῖ»
Αποφάσισε τι θα ψάλεις μοιρολόι ή ωδή
Μετά την εξόντωση της δυναστείας,
έγινα βασιλιάς της Λυδίας,
έγινα σύζυγος της δέσποινας κρατερός
και έτσι υλοποιήθηκε ο δελφικός χρησμός.
Ο Αρχίλοχος έγραψε για εμένα
«της τύχης έργα δεν εζήλεψα ποτέ» ουδένα
Ο Πλάτων ανέφερε το όνομα μου σε βιβλίο της Πολιτείας
Αφορούσε όμως τον βοσκό και όχι τον άνακτα της Λυδίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου