Πάσχα... Κατερίνα Πήττα.

Τα λούλουδα της πασχαλιάς, μοσχοβολούν θλιμμένα,
τον Ήλιο που βασίλεψε, κλαίνε, μοιρολογάνε
Στα χρώματα τα πένθιμα τα δειλινά ντυμένα
και της βιολέτας τ' άνθια, μωβ άμφια φοράνε!
Τον Ήλιο που βασίλεψε, κλαίνε, μοιρολογάνε
Φαρμάκι στάζει ο ουρανός, το σύννεφο δακρύζει
και της βιολέτας τ' άνθια, μωβ άμφια φοράνε
Θρηνολογούν τα μάτια μου, και η ψυχή γογγύζει!
Φαρμάκι στάζει ο ουρανός, το σύννεφο δακρύζει
της Παναγίας η καρδιά σπαράζει και δονείται
Θρηνολογούν τα μάτια μου, και η ψυχή γογγύζει,
βιγλάτορες του Σύμπαντος, αγγέλοι κατεβείτε!
Της Παναγίας η καρδιά σπαράζει και δονείται
ο μόνος αναμάρτητος το Γολγοθά ανεβαίνει
Βιγλάτορες του Σύμπαντος, αγγέλοι κατεβείτε
Σειέται η γη, τετέλεσται και η ψυχή Του βγαίνει!
Ο μόνος αναμάρτητος το Γολγοθά ανεβαίνει
Μη με ξεχνάς, Υιέ Θεού ανασασμέ και φως μου
Σειέται η γη, τετέλεσται και η ψυχή Του βγαίνει
Γλυκύτατέ μου Ιησού, κυρίαρχε του κόσμου!
Μη με ξεχνάς Υιέ Θεού, ανασασμέ και φως μου
Μια θέση στον παράδεισο, κράτησε και για μένα
Γλυκύτατέ μου Ιησού, κυρίαρχε του κόσμου
τα λούλουδα της πασχαλιάς, μοσχοβολούν θλιμμένα!
ΠΑΝΤΟΥΜ
Ιδιαίτερο είδος ποίησης που ξεκίνησε από τη Μαλαισία και καθιερώθηκε στην Ευρώπη, από τον Ουγκό!
Αποτελείται απο τετράστιχες στροφές με πλεκτή ομοιοκαταληξία!
Ο 2ος και ο 4ος στίχος της κάθε στροφής, γίνονται 1ος και 3ος της επόμενης, ενώ ο 4ος στίχος της τελευταίας στροφής, οφείλει να είναι ίδιος με τον αρχικό!
Κατερίνα Πήττα
23/04/2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου